zaterdag 22 oktober 2011

Vintage fashion for Sindy dolls.

Bij mijn ouders op zolder vond ik mijn oude Sindy poppen terug met de kleertjes die oma voor de poppen gebreid had. Ik heb die poppen ergens in de jaren 70 gekregen. Ik denk tussen 1977 en 1980. De ene is een active Sindy die origineel een ballet outfit droeg en prachtig rood haar had dat ik helaas ooit eens heb afgeknipt.
De andere, met het donkere haar, heb ik een keer met sinterklaas gekregen. Deze heeft haar haar nog wel. Wat dat haar betreft, ik kwam een website tegen waar je haar in alle kleuren kunt kopen om het haar van Sindy weer aan te vullen.
Ik vond het ook leuk om eens op de websites van verzamelaars te kijken. Even terug naar de kindertijd. Ik heb de poppen schoongemaakt, de kleertjes gewassen en ze aangekleed en nu krijgen ze een leuk plaatsje in de slaapkamer. Helaas moeten ze het zonder schoentjes of laarsjes doen want die zijn er niet meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten